Acasa Alimentație Grăsimea în alimentația copilului

Grăsimea în alimentația copilului

5 min read
0
0
387

Grăsimile au cel mai adesea o reputație proastă. Cu toate acestea, sunt utile. Grăsimile bune ajută corpul copilului să folosească vitaminele, vitamina D în special, care este esențială pentru absorbția calciului. Grăsimile conferă în egală măsură energie, pe lângă faptul că vin cu o contribuție mare la creșterea și dezvoltarea copilului și la construirea creierului acestuia.

Există trei tipuri principale de grăsimi:

  • nesaturate – care sunt considerate cele mai sănătoase și se regăsesc în avocado, măsline, alune, uleiuri vegetale (soia, porumb), pește, etc.;
  • saturate – se găsesc în carne dar și în alte produse de origine animală – unt, brânză, lapte (cu excepția celui fără grăsimi), nuci, arahide, dar și ulei de cocos, de palmier etc.
  • grăsimi trans – sunt considerate cele mai nesănătoase și se găsesc în foarte multe produse semi-preparate, de tip fast-food dar și cele cu margarină, prăjeli, biscuiți, dulciuri etc.

Locul grăsimii în alimentația copilului. Încă de la naștere, un bebeluș trebuie să aibă o alimentație constituită din 50% grăsime pentru a se asigura creșterea și dezvoltarea sa eficientă. Între 1-3 ani, copilul are nevoie de 30-40% din caloriile consumate să provină din grăsimi. După 3 ani grăsimea va constitui 20-30% din alimentația zilnică.

Pentru a reuși acest lucru nu este nevoie să adaugi untul la alimentația sa de zi cu zi. Copilul tău absoarbe grăsimile de care are nevoie consumând lapte și în mod regulat iaurturi, brânză sau unt de arahide. Nucile, avocado, ouăle, carnea, peștele gras și produsele din soia reprezintă în egală măsură surse excelente de grăsime.

Grăsimile de evitat. Produsele transformate precum cartofii prăjiți, mezelurile, biscuiții și produsele de patiserie sunt bogate în grăsimi nocive (trans și saturate). Drept urmare, ar trebui să le eviți, să nu le oferi copilului. Deserturile și cartofii prăjiți, făcute în casă ar putea reprezenta o alternativă puțin mai sănătoasă, mai puțin grase și mai nutritive decât cele din comerț.

Spune nu alimentelor sărace în grăsimi. Evită să îi oferi copilului alimente sărace în grăsimi. Deoarece se află în plin proces de creștere, micuțul tău are nevoie de multă energie. Spre exemplu, specialiștii ne sfătuiesc să îi oferim lapte integral (3,25% grăsime) până la doi ani și să alegem iaurturi care conțin cel puțin 2% grăsime. Alimentația slabă în grăsimi nu aduce nimic bun copilului, nu contribuie cu nimic la sănătatea sau dezvoltarea sa.

Facebook Comments Box
Arata mai multe articole asemanatoare
Arata mai multe scrise de  anca
Arata mai multe din Alimentație

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi si articolul recomandat:

Lucruri pe care orice viitoare mămică trebuie să le știe

Înainte de a deveni mamă, experiența maternității pare a fi o iluzie perfectă. Cu toate ac…