Copiii adoră să păstreze tot ce le este prețios… iar atunci când vine vorba despre a împărți jucăriile lucrurile devin mult mai complicate. De ce nu vor oare să împartă lucrurile care le aparțin?
Toți părinții au constatat cu siguranță că o jucărie care lasă indiferent un copil, îl pasionează în mod subit atunci când suscită interesul unui alt copil. Există atât de multe lucruri interesante încât dorința unui copil se elaborează pornind de la dorința celuilalt. Trebuie știut faptul că până la 8-9 luni, bebelușii au impresia că sunt una și aceeași persoană cu mama lor, că încă mai fac parte din ea.
În plină construire a ego-ului, vor realiza mai apoi că sunt ființe umane cu dorințe, dar și cu angoase. Iar sentimentul proprietății începe să se dezvolte în jurul vârstei de 2 ani. Iar alții în jurul vârstei de 3 ani.
Mici, copiii se joacă unii lângă alții și încep să interacționeze. Dar doresc în același timp și lucrurile pe care le au ceilalți, un lucru care distruge magia sau armonia jocului. Nu pot elabora un scenariu deci le vine greu să se joace împreună. Copiii sunt deci foarte îngrijorați atunci când unii prieteni vin la ei acasă și le iau jucăriile de la ei din cameră. Acest lucru devine angoasant deoarece sunt foarte îngrijorați la ideea că li se va lua ceva ce le aparține. Este momentul în care încep să investească în mod afectiv în obiectele pe care le dețin. Iar atunci când vezi un copil care se joacă cu jucăriile sale, este ca și cum ai vedea un copil care se joacă cu mama sa.
Cei care sunt mai mari își împart mai puțin jucăriile. Copii mai mari sunt cel mai puțin înclinați să își împartă jucăriile. Copiii mijlocii se află într-o poziție intermediară și sunt viitori diplomați. Fac alianțe atât cu cei mai mari, cât și cu cei mai mici. Iar copii singuri la părinți încearcă să își compenseze unicitatea învățând să creeze legături unice cu prietenii.
Vârsta rațiunii și a împărțitului de jucării. Doar atunci când merge la școală un copil este gata să impartă sau să împrumute jucăriile. Trebuie să învețe în mod rațional să se mulțumească, grație educației pe care a primit-o, să suporte ideea că alți copii se pot juca cu jucăriile lui.
Dar la orice vârstă, un copil nu ar trebui să fie obligat să împartă jucăriile. Trebuie ca părinții să încerce să vorbească cu el, pentru a se încerca verbalizarea angoaselor.