A ști să împartă lucrurile, nu doar jucăriile este o abilitate importantă de achiziționat pentru a se putea înțelege și relaționa cu ceilalți. Copilul trebuie mai întâi să reziste tentației de a pune stăpânire pe obiectele și jucăriile care nu îi aparțin. În plus, trebuie să știe să vorbească suficient de bine pentru a putea spune ce vrea sau ce nu vrea și să înțeleagă punctul de vedere al celuilalt copil.
Chiar dacă copiilor le place să fie înconjurați de alți copii și vor să facă aceleași lucruri ca și ei, micuții își doresc să aibă spațiul lor personal și jucariile lor. Toate aceste lucruri țin de învațarea individualității și de importanța acesteia. Micuții au reguli speciale în ceea ce privește proprietatea.
Spre vârsta de doi ani
Parinții trebuie să aștepte vârsta de doi ani pentru ca un copil să înțeleagă ca o anumită jucarie îi aparține și că o alta aparține unui alt copil. Însă, în ciuda faptului că reușesc să înțeleagă acest lucru, le este încă greu să înțeleagă noțiunea de împrumut temporar. Copiii nu înțeleg că celalalt copil din parc care i-a împrumutat jucaria i-o va înapoia puțin mai târziu, au impresia că nu o vor mai revedea niciodată. Le este mai ușor să facă schimb de jucării deoarece obțin ceva în schimb.
Spre varsta de trei ani
Copiilor de trei ani le este mai ușor să împartă jucăriile însă acest lucru nu dureaza foarte mult timp. Le place să se joace cu ceilalți copii, îi caută, chiar dacă întalnirea este una de scurtă durată.
Abia spre vârsta de patru ani copilul este capabil să schimbe idei, obiecte și jucării. Le place să ofere și să primească. În plus, disputele sunt din ce în ce mai rare doarece copilul stăpânește limbajul la perfecție. Prin urmare, le este mai ușor să își exprime emoțiile.
Parinților, dați dovadă de răbdare, copiii au nevoie de timp pentru a fi pregătiți să își împartă jucăriile.