Acasa Alimentație Alimentația mamei care alăptează

Alimentația mamei care alăptează

5 min read
1
0
133

Majoritatea femeilor au grijă cu alimentația în perioada sarcinii. În momentul în care încep să alăpteze, chiar dacă recomandările nu sunt atât de numeroase, trebuie respectate câteva reguli. Este vorba de asigurarea unui aport caloric suficient pentru ca mama să rămână în formă în această perioadă și de a oferi bebelușului o cantitate suficientă de lapte.  Este necesar să consume cât mai multe vitamine și minerale. Există și câteva alimente de evitat în această perioadă.

O alimentație bogată și variată. Pentru început, trebuie să amintim faptul că în timpul alăptatului nu se recomandă urmarea unei diete. Chiar din contră, se recomandă o alimentație variată pentru a evita carențele, atât în ceea ce o privește pe mamă cât și pe bebeluș. Totul ține de obiceiurile alimentare. Este important ca mama să aibă minim trei mese echilibrate, de completat eventual cu două gustări sănătoase.

Alimentele sănătoase vor fi privilegiate. Fructele și legumele proaspete, alimentele bogate în fibre și cerealele integrale constituie baza femeii care alăptează. Mama trebuie să consume alimente bogate în fier și în calciu. La nevoie se pot consuma suplimente alimentare, sub supraveghere medicală de preferință.

Trebuie să menționăm faptul că gustul laptelui este influențat de ceea ce consumă mama. Diversificarea reprezintă un prim pas spre diversificarea gustului bebelușului. Dacă mănânci picant bebelușului nu îi va plăcea cu siguranță acest lucru, ar putea refuza sânul.

Chiar dacă cantitatea de apă absorbită de femeia care alăptează nu are nici un fel de impact asupra cantității de lapte produse, aceasta necesită hidratare în această perioadă.

Trebuie să știi că alimentele care prezintă o aciditate ridicată nu afectează laptele. Cu siguranță te întrebi și tu dacă poți consuma citrice în perioada în care alăptezi. Răspunsul este Da. Trebuie să eviți consumul de alimente alergizante precum căpșunile, peștele, ouăle, nuci, ciocolată sau proteine din lapte de vacă. Nu uita că alăptatul contribuie la scăderea în greutate.

Există unele restricții. Dincolo de gustul laptelui care poate fi influențat de alimentația mamei, este necesară interzicerea anumitor tipuri de alimente care ar putea avea o serie de consecinte nefaste asupra sanatatii bebelusului. Alimentele care provoaca flatulente pot provoca bebelusului colici. In acest caz, acestea din urmă vor fi evitate în perioada alăptării. In plus, consumul de alcool este interzis. Cafeaua si bauturile energizante sunt de evitat. La fel ca si alcoolul, cofeina și alți stimulanți ajung foarte repede în lapte și sunt absorbite de către bebeluș.

Facebook Comments
Arata mai multe articole asemanatoare
Arata mai multe scrise de  anca
Arata mai multe din Alimentație

Un comentariu

  1. […] O alimentație bogată și variată. Pentru început, trebuie să amintim faptul că în timpul alăptatului nu se recomandă urmarea unei diete. Chiar din contră, se Citeste mai multe […]

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi si articolul recomandat:

Lucruri pe care orice viitoare mămică trebuie să le știe

Înainte de a deveni mamă, experiența maternității pare a fi o iluzie perfectă. Cu toate ac…